maandag 3 december 2012

Ding 2 Startpagina

Een startpagina is superhandig om te hebben. Het maakt namelijk niet uit waar je inlogt: thuis, op je werk, op vakantie. Zo heb je altijd je favoriete linkjes bij de hand.

Voor het weerbericht, de voetbaltussenstanden, reisplanner bij ns of nieuws gebruik ik liever de smartphone. Dat vind ik sneller. Symbaloo is overigens ook prima op een tablet te gebruiken. Ik heb geen ervaring met een tablet, maar ik kan me voorstellen dat dat net zo snel is.
 
Mijn medecursisten zijn aan het rijmen geslagen, zag ik. Het is nog geen 5 december, dus  - speciaal voor jullie en iedereen - als je zin hebt in liedjes, versjes, voorlezen en meer, kijk dan eens op deze Sinterklaas Symbaloo pagina, gemaakt door Diana Aben. Facebookvolgers van De Bibliotheek kennen hem al. 



Een symbaloo startpagina had ik al eens ingericht met handige linkjes die met talen leren te maken hebben. Toch gebruik ik deze site niet veel.
Handiger, mooier vind ik netvibes. Daar heb ik een aantal talensites verzameld.
Ik deel deze talensite met jullie, zodat je kunt zien hoe het eruit ziet. Ik vind het erg leuk dat ik hem wel eens gedeeld heb met een klant van De Bibliotheek. Ook op internet deel ik hem regelmatig.

Op de nieuwe website van De Bibliotheek laat ik "handige linkjes"  zien via pagina's op symbaloo. Ik heb in dit geval gekozen voor symbaloo omdat dit genoemd wordt in de 7 dingen cursus. In 2013 gaat de 7 dingen cursus immers van start voor het publiek.


Bedankt!
Hartstikke leuk dat jullie een kant en klare 7dingen mix met ons hebben gedeeld. Ik heb hem toegevoegd aan mijn pagina.




1 opmerking:

  1. Wow Erna,
    Die talensite van jou: geweldig.
    Netvibes lijkt me inderdaad handig: zeker als je zoveel verschillende "dingen" doet en gebruikt(!) als jij. Echt prachtig. Respect.
    Dank voor al die goede tips.
    Groet Bibi

    BeantwoordenVerwijderen