maandag 3 december 2012

Ding 2 Chromebook


Met een chromebook werk je "in de cloud" zoals dat heet. Geen opslagruimte nodig, alles sla je online op.
Ik denk dat ik een end kom....

Toch kies ik ervoor om bestanden op mijn "eigen" computer (lees: harde schijf)  op te slaan.
Want de nadelen vind ik belangrijk:
  • wat als de dienst, die je gebruikt, stopt?
  • wat als er geen internet is?
  • per site moet je natuurlijk goed kijken hoe het met privacy zit
Mocht je een chromebook willen ervaren, bekijken en uitproberen, kijk dan eens op de mediabar in onze vestiging in Weesp.

2 opmerkingen:

  1. Het idee van de mediabar is: mensen de mogelijkheid bieden de apparaten die erop staan, o.a. het chromebook, te bekijken; er kennis mee te maken. Dit is juist vrijblijvend bedoeld.
    De bibliotheek is geen winkel en maakt ook geen reclame voor een winkel.

    Het is een fijne mogelijkheid voor mensen die meer willen weten, om een mening te kunnen vormen. En die een drempel in een winkel (verkooptechnieken) te hoog vinden en informatie in een bibliotheek halen juist laagdrempelig vinden.



    BeantwoordenVerwijderen