dinsdag 11 december 2012

Diavoorstelling: bibliotheken en basisscholen




Bij de bibliotheek zijn themakisten te leen en basisscholen maken daar vaak gebruik van.
Ik vond het leuk om met foto's te laten zien wat een basisschool daarmee doet.

De groepen 1 t/m 8 hebben een aantal weken met het thema "In vroeger tijden" gewerkt.
Op een avond werden ouders, broertjes en zusjes uitgenodigd om te komen kijken naar voordrachten en werkjes van de kinderen.
Ik mocht als bibliotheekmedewerker en moeder van twee oud-leerlingen ook komen.

Tijdens de avond kon je schoonschrijven, de rand van een lei versieren, raden welke babyfoto van welke juf is. In elke klas was wel een tentoonstelling ingericht. Het was erg leuk om door de hele school de sfeer van vroeger te proeven. En bovendien de boeken van de leskist tegen te komen in de klassen.

Deze foto's heb ik geüpload in een picasa webalbum. Het was even zoeken naar de insluitcode van de diavoorstelling. Maar ik heb hem gevonden en zie hier het resultaat.

De foto's zijn gemaakt in de Hink Stap Sprong, basisschool in Eemnes, een paar jaar geleden.
Een leuke herinnering!

4 opmerkingen:

  1. Ik bekijk het bericht op mijn smartphone. De link naar foto's kan ik helaas niet zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé wat jammer, gelijk even gecheckt.... op mijn smartphone begint de diavoorstelling wel... rara hoe kan dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Erna,
    Gaaf: ik kan mij het thema herinneren toen mijn jongste dochter op school zal. Ze moest toen in dat kader volksdansen. Ik heb er ergens nog foto's van.
    Groet Bibi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de basisschool van mijn kinderen toendertijd was er ook een soortgelijke tentoonstelling. Er heeft toen een foto in de klas gestaan van mijn oma als 17-jarige in klederdracht, compleet met knipmuts en grote sierspeld boven aan de lange zwarte jurk. Dat was toen de dagelijkse dracht voor haar. De foto is al meer dan honderd jaar oud en zit "vastgeplakt" in het zilveren lijstje. Maar ik koester de foto liefdevol als dierbare herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen